Hoppa direkt till huvudmenyn

Hoppa direkt till sidans innehåll

Till dig som ska jobba åt Älvdalens Kommun i sommar

Det här behöver du göra innan ditt arbete startar.

Anmäl ditt bankkonto med mobilt bankID eller genom att skicka in blankett till Nordea (Obs! ange arbetsgivarnummer 636798) Tryck här!


Information som är bra att ha lite koll på innan du börjar ditt arbete


Arbetstider

 Du som jobbar vecka 25–26 har de här arbetstiderna 07:50 – 15:30 Lunch 12:00 – 13:00. (40 minuter extra varje dag för att jobba in midsommarafton)

Du som jobbar vecka 27–32 har de här arbetstiderna 08:00-15:00 Lunch 12:00-13:00

 


Anställningsavtal och tidrapport

På din arbetsplats kommer det finnas ett anställningsavtal tillsammans med din tidrapport. Den ska du ha för att fylla i de timmar du jobbar. Du och din handledare signerar och skickar den vidare för löneutbetalning.

 


Skatt

Du som tjänar under 19 247 kr på hela 2018 kan få befrielse från skatteavdrag. Blanketten för det intyget kommer att finnas på din arbetsplats. Skicka med den tillsammans med din tidrapport så är allt klart och du får hela lönen utbetald.

 


Löneutbetalning

Jobbar du vecka 25-26 får du lön 13 juli
 Jobbar du vecka 27-28 får du lön 27 juli
 Jobbar du vecka 29-30 får du lön 15 augusti
 Jobbar du vecka 31-32 får du lön 27 augusti

 


Mer info om din arbetsplats

Parkarbete
Barnomsorg
Vård & omsorg
Personlig utveckling
Brandstationen
Biblioteket
Blås Grönt

 


Frågor? Ring eller maila kontaktcenter 0251-313 00 kommun@alvdalen.se

Kontakta oss

 

Älvdalens kommun

 

   

E-post: kommun@alvdalen.se                       

Tel: 0251-313 00                                             Fax: 0251-312 09
  Postadress:
Box 100, 796 22 Älvdalen
Besöksadress:
Permatsvägen 1, 796 31 Älvdalen
Org.nr:
212000-2197